Dover >>Ramsgate tot slot

11 augustus 2009 - Ramsgate, Verenigd Koninkrijk

11-08-2009

Lekker even uitslapen want de sluisdeur van het dock gaat pas om 12.00uur open en dan kunnen we gelijk vertrekken naar Ramsgate.

We nemen afscheid van onze Belgische vrienden want die gaan nu naar Duinkerken en wij dus naar Ramsgate. Voor ons twee uurtjes varen voor hun 7-8 uur.

Het is mooi weer maar er staat nauwelijks wind en die is nog pal op kop ook dus maar enkele liters diesel verstoken. Onderweg probeer ik nog een visje te vangen maar ik doe het ongetwijfeld niet goed want er komt nooit wat aan die begerige haak te hangen anders dan zeewier.

In Ramsgate is het druk want er zijn zeil(drijf)wedstrijden. We vinden een plaatsje want als je vroeg bent heb je meestal plaats. Na 16.00 uur loopt het meestal vol.

Vanavond gaan we uit eten om het completeren van het rondje Engeland te vieren. Eigenlijk moeten we tot Harwich maar de weerberichten geven oosten wind aan dus morgen maar oversteken naar Blankenberge. Op de haven gaat het gerucht dat het morgen 5 tot 6Bf gaat waaien. Nou dan zijn we er toch snel en voor de wind vinden wij dat helemaal niet zo erg. Nu is de Noordzee even anders dan de westkust, want daar heb je de oceaandeining en die is bij 6Bf goed te nemen. Op de Noordzee wordt het al snel oncomfortabel. Na het bekijken van de voorspellingen moeten we motoren, maar ja die voorspellingen zijn tot op heden dikwijls onjuist geweest. Net na het afmeren krijgen we nog bezoek van de politie Kent. Waar we vandaan komen,hoeveel personen aan boord waar gaat u naar toe etc. het antwoord moet geruststellend zijn want de diender was zo weer vertrokken. Ben je ruim 10 weken in GB en zie je niemand en op de laatste dag krijg je alsnog bezoek.

Hiermee besluit ik de Blog van het rondje Engeland en dank alle belangstellenden voor hun interesse en reacties Doei.

1. Rob en Ans:
    11 augustus 2009
    See you both soon!
    The Zeezots
  2. alex:
    28 september 2009
    hallo TJ,
    je hebt er echt iets prachtigs van gemaakt een blog die mag gezien worden hopelijk tot binnenkort eens

der Belgen
    groetjes Martheken en Alex