ARNE weekend

30 mei 2009 - Noordzee, Nederland

Als opstapje voor de vakantie het eerste weekend met de WSV Arne op stap.

De reis ging al richting zee waar wij al plannen voor hadden om vandaar te vertrekken. Roompot Marina bij de Oosterscheldekering. Zoals gebruikelijk moesten de lappenboten zoals de moteristen onze zeilboten noemen via de "klap"bij Zierikzee omdat die masten te hoog zijn om onder de Zeelandnbrug door te kunnen. een enkele zeilboot lukte dat wel en dus ook de moteristen. Het is een soort wedstrijd wie het eerste aankomt terwijl de Oosterschelde zo'n prachtig vaarwater is.

Het plan was om een barbeque te houden echter het park gaf hier geen toestemming voor. Aldus moesten we een ander plan bedenken. Met zoveel mensen is dat geen probleem en al snel gingen de bakovens en braadpannen aan en op het vuur om de meegebrachte etenswaren van een ander kleurtje te voorzien. Op het steiger tussen de schepen van al die leden werden stoelen en tafels neergezet en al snel kwamen de verhalen los en werd het nog laat voor we naar bed gingen.

De volgende dag werd sportief in het golfslagbad van het park doorgebracht. Voor al die opa's en oma's zoals de kinderen de meeste van de deelnemrs noemden was het warme water een welkomme afwisseling en verfrissing. Na een stoombad waar het lekker zweten is onder de koude douche en je bent weer als herboren.