vervolg

21 juni 2009 - Peterhead, Verenigd Koninkrijk

We verlaten Arbrouth als de sluis opengaat  en de weg naar zee open ligt. Het is vandaag even anders helemaal geen wind nou ja 3kn maar dat is veul te weinig. Dus ijzeren Hein bij. Met een regelmatige snelheid zijn we zo bij Stonehaven en doen er nog een paar mijl bij. Net voor Stonehaven zijn de rotsen druk bewoond met Jan van Genten , Meeuwen, alken, en papegaaiduikers. Het is er een lawaai van jewelste en zeer druk in de lucht. Zonder droppings komen hier voorbij. Het is overigens een geweldig zicht al die duizenden vogels.

Net voor Aberdeen haven is een baai Nigg Bay waar we voor anker gaan. In de haven ben je niet echt welkom en om voor geld naast een stinkende vissersboot te gaan liggen hebben we geen zin in. Het is wel een beetje rollen en in bed gaat dat net zo rollebollen maar dan op de Noordzee wijze. Om 5 uur op om nog een staartje stroom mee te hebben naar Peterhead waar we dus al vroeg binnen lopen.

Het is op Vaderdag prachtig weer en er moeten weer stores ingeslagen worden. Morrisons is echter een heel eind lopen en heen OK maar terug met een kar vol no way Taxi…. Voor 5 pond staan we even later aan de haven. Prima toch.

Morgen verder we weten nog niet waar we eindigen dat hangt van de stroom af die nu weer aan het aansterken is tegen de springtij aan.

Dienstmededeling

Alles via internet gaat goed alleen versturen van mails lukt om de een of andere reden niet. Krijg steeds een foutmelding terug. Ontvangen gaat prima dus wordt niet boos op ons als er niet gereageerd wordt want dat doen we wel alleen de techniek laat ons in de steek.